AVALON EXTREME RACING

Luty&Maney

Avalon Extreme Racing Team przedstawił plany startów na sezon 2021. Zespół po raz pierwszy wyruszy poza granice Polski, gdzie powalczy o najlepsze czasy na największych i najszybszych torach we Włoszech, Niemczech i Holandii.

Za sterami Hooligana (Hyundai i20 WRC Proto, jedynego auta wyścigowego prowadzonego za pomocą 2 joysticków) usiądzie Sebastian Luty – uznany kierowca startujący w formule Time Attack, a przy tym prawdopodobnie jedyny sparaliżowany w 95% kierowca wyścigowy na świecie.

Na prawym fotelu zasiądzie Maciej Manejkowskizawodnik polskiej sceny Rallycross, v-ce Mistrz Polski w tej formule w roku 2020. Zespół Avalon Extreme Racing wystartuje również w Mistrzostwach Polski Rallycross, gdzie Manejkowski powalczy o tytuł mistrza.

Plany przewidują również udział w innych imprezach i treningach w Polsce.

Format europejski.

To bardzo trudny i ambitny sezon. Czeka nas aż 7 wyjazdów do Włoch, Niemiec i Holandii. Będziemy się ścigać w formule Time Attack z najlepszymi zawodnikami w Europie na kultowych torach znanych m.in. z Formuły 1. Lubimy wysokie poprzeczki, ale żeby ochłodzić emocje traktujemy ten sezon jednak przygotowawczo. W przyszłości planujemy startować na całym świecie i jest to bardzo dobry, zapoznawczy krok. Już nie mogę się doczekać pierwszego startu komentuje Sebastian Luty, uznany kierowca startujący w formule Time Attack, szef Avalon Extreme. 

Starty we Włoszech odbędą się na torach Monaza, Misano, Imola w ramach serii Time Attack Italia oraz na torach Nürburgring, Lausitzring i Hockenheimring w ramach GTA Masters (German Time Attack). Sebastian Luty wystartuje w klasie PRO2000 nowym bolidem Hyundai i20 WRC Proto „HOOLIGAN”. Jest to lekka konstrukcja o mocy 500 KM.  

 

Rywalizacja na pewno będzie zacięta i emocjonująca. Zapraszamy wszystkich fanów motorsportu do kibicowania – komentuje Sebastian Luty.

 

 

  Time Attack  

 Time Attack to formuła, w której zawodnicy rywalizują o jak najlepszy czas   okrążenia na różnych torach. Dzień zawodów składa się z 5-6 wyjazdów na   tor nazywanych sesjami. Każda z nich trwa około 20 minut. Do wyniku liczy   się czas jednego najszybszego okrążenia. W odróżnieniu do innych   wyścigów, w Time Attack zawodnicy ruszają pojedynczo w odstępach. Gdy   wszyscy są na torze dystanse się zmniejszają, a zawodnicy rywalizują koło   w  koło. 

 Dobrze się czujemy w formule Time Attack. Regulaminy techniczne dla   samochodów są bardzo otwarte więc samochody są bardzo rożne i mocno   zmodyfikowane co sprawia, że Time Attack jest ciekawy. Ważne rzeczy to   waga, aerodynamika, przyczepność i moc. Co roku jest dużo nowych,   ciekawych rozwiązań. To sezon zapoznawczy także z pokorą traktujemy go   jako naukę – mówi Maciej Manejkowski, gwiazda polskiej sceny Rallycross,   v-ce Mistrz Polski w tej formule w roku 2020. 

 

SEBASTIAN LUTY

Mistrzostwa Polski Rallycross 

W Mistrzostwach Polski Rallycross Maciej Manejkowski, dla odmiany za kierownicą, zawalczy o I miejsce i tytuł Mistrza Polski w klasie Super Car Light. To będzie już trzeci sezon tego zawodnika w Mistrzostwach Polski Rallycross. W tym roku Manejkowski wystartuje nowym samochodem, zaprojektowanym i budowanym od podstaw Fordem Fiesta Proto RX. W samochodzie zastosowano wiele nowatorskich rozwiązań, które wg zespołu pomogą sięgnąć po zwycięstwo w sezonie 2021, ale również umożliwią w przyszłości rywalizację w wyższej klasie Super Car.  

Auto projektujemy i budujemy od zera. Jest to duże wyzwanie dla całego zespołu. Łączę z tym samochodem ogromne nadzieje. Będzie krótszy, lżejszy i z zupełnie innym rozkładem masy. niż Lancer EVO X, którym do tej pory startowałem. Z dumą zaprezentuję je w sezonie 2021 komentuje Maciej Manejkowski. 

Postępy z budowy Forda Fiesta Proto RX można śledzić na stronie Avalon Extreme Racing na Facebooku. 

 

  Rallycross 

 Zawody w formule Rallycross rozgrywane na zamkniętych torach, o   nawierzchni asfaltowo-szutrowej. W biegu startuje jednocześnie kilku   zawodników co sprawia, że jest bardzo widowiskowy sport. Rallycross   cieszy  się dużą popularnościąród kibiców.  W tym roku rundy odbędą się   głównie na Autodromie Słomczyn, ale również na Slovakiaring, Słowacja i   Autodrome Sosnová, Czechy. 

 

Partnerzy zespołu Avalon Extreme Racing 

Działalność zespołu Avalon Extreme Racing jest możliwa dzięki przyjaciołom projektu, którym bliski jest motorsport i idea „prawdziwy sport jest jeden”. Szczególnie istotne jest zaangażowanie firm, którym za wsparcie serdecznie dziękujemy: X-Shift Gearboxes, Driveshaft Shop, Ecumaster, N-engineering, Tomson Motorsport, inter-rally.pl, FF-Sport, Fmic.pl, Proto Sleeve, Scheffler Rally & Racing, oraz Proto Cars. 

PARTNERZY MEDIALNI PROJEKTU