Avalon Extreme | Kampania 2018
Avalon Extreme | Kampania 2018
18133
page-template-default,page,page-id-18133,cookies-not-set,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-9.5,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive
 

EXTRAsprawni 2018 – Czy na pewnie nie chciałbyś być na moim miejscu?

W okresie od 1.01.2018 do 31.03.2019 Fundacja Avalon prowadziła kampanię społeczną EXTRAsprawni – „Czy na pewno nie chciałbyś być na moim miejscu”, współfinansowaną ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.

O kampanii

Celem projektu było upowszechnianie pozytywnych postaw społecznych wobec osób z niepełnosprawnością i wiedzy dotyczącej niepełnosprawności. Pokazanie, że osoba z niepełnosprawnością nie jest gorsza od osoby pełnosprawnej. Ma takie same prawa i powinna mieć takie same możliwości rozwoju zarówno w sferze aktywności społecznej jak i chociażby sportowej. Celem głównym jest pokazanie, że ograniczenia istnieją przede wszystkim w świadomości zarówno osób z niepełnosprawnością jak i pełnosprawnych.

 

Projekt zakładał produkcję spotu emitowanego w telewizji oraz w rozgłośniach radiowych, którego przekaz nakierowany był na pokazanie odbiorcy, że niepełnosprawność nie musi ograniczać, ani wyłączać kogoś z aktywnego trybu życia. Ponadto powstała platforma internetowa www.extrasrawni.pl, na której użytkownicy mogli zamieszczać filmiki dokumentujące ich extrasprawność.

 

Grupa docelowa: Kampania kierowana była do ogółu społeczeństwa – zarówno do osób pełnosprawnych jak i z niepełnosprawnością.

 

Zadaniem kampanii było dotrzeć do minimum 7 000 000 osób i zmiana postaw u minimum 700 000.

EXTRAsprawność

Ideą projektu to prezentacja aktywności, z pozoru wymagających pełnej sprawności, które jednak z powodzeniem wykonują osoby niepełnosprawne. Chcemy pokazać, że do osiągnięcia sukcesu i rozwijania własnej pasji wystarczy ciężka praca, wsparcie otoczenia i wytrwały trening.
Ambasadorzy kampanii to osoby z niepełnosprawnością, które dzięki samozaparciu odniosły sukcesy w sporcie. Ich wzbudzający podziw i szacunek przykład pokazuje, że w sporcie nie ma różnic pomiędzy osobami sprawnymi, a osobami z niepełnosprawnościami.
Każdy z bohaterów reprezentuje inny sport. Przełamują stereotypy – nie wykluczają się z aktywności sportowej, zawodowej i społecznej.

Zobacz EXTRAsprawności >> tutaj

Podsumowanie kampanii

Zgodnie z otrzymanymi raportami od firmy Brand New Heaven oraz Pollster kampania dotarła do ponad 7 000 000 odbiorców:

– średnia liczba osób mających kontakt ze spotem telewizyjnym: 9,7 mln

– średnia liczba osób mających kontakt ze spotem radiowym: 7,1 mln

– platformę extrasprawni.pl odwiedziło 72 024 użytkowników

– w kampanii internetowej zrealizowane zostało ostatecznie 29 510 484 wyświetleń.

 

Zgodnie z otrzymanym od firmy Pollster raportem z badań opinii społecznej, zmiana postaw nastąpiła u 1 400 000 osób co stanowi dwa razy lepszy rezultat niż zakładano.

 

Zgodnie z raportem z badań opinii społecznej kampania została oceniona bardzo pozytywnie przez odbiorców. U odbiorców nastąpiła zmiana postrzegania niepełnosprawności w stronę empatii i zrozumienia, odnotowano także wysoki wzrost przekonania, że niepełnosprawność nie ogranicza i nie jest przeszkodą w realizowaniu swoich pasji.

zobacz więcej